De beste albums:
1. I Am Kloot:
Sky At Night
2. Brad Mehldau:
Highway Rider
3. Eric Clapton:
Clapton
4. Gabriel Rios:
The Dangerous Return
5. Christian
Scott: Yesterday You Said Tomorrow
6. John Grant:
Queen of Denmark
7. Shining:
Blackjazz
8. Owen Pallett:
Heartland
9. Andreya
Triana: Lost Where I Belong
10. Mycale: Book
of Angels Volume 13
Runners-up:
11. Paul Weller: Waking Up the Nation
12. Joanne Newsom: Have One On Me
13. Arcade Fire: The Suburbs
14. Jef Neve & José James: For All We Know
15. Antony and the Johnsons: Swanlights
16. Flying Lotus: Cosmogramma
17. Robert Plant: Band of Joy
18. John Mellencamp: No Better Than This
19. Autechre: Oversteps
20. Brian Eno: Small Craft on a Milk Sea
Verdienen nog enkele luisterbeurten: Four Tet
(‘There Is Love in You’), James Blake (alles van dit jaar) en The
Tallest Man on Earth (‘The Wild Hunt’).
De moeite waard maar nog niet gerecenseerd: Kenny
Werner (‘No Beginning, No End’), Vincent Artaud (‘Music from Early
Times’).
Grootste teleurstelling: het slappe geleuter van
Ozark Henry op ‘Hvelreki’.
Beste concerten: Brad Mehldau (AB), Anouar Brahem
(Flagey), Dez Mona (Vooruit).
Benieuwd naar: de nieuwe albums van James Blake,
Elbow en Jay-Jay Johanson.
Moet dringend wakker schieten: D’Angelo die al
jaren wacht om nieuw materiaal uit te brengen.
Persoonlijke voornemens voor volgend jaar: Meer
jazz, blues, soul, … met hier en daar ook wat ruimte voor
klassiekers.