Bob Dylan mag dan wel één van de helden van uw jeugd en van de muziekgeschiedenis zijn, dat verandert niets aan het feit dat bij zijn laatste stunt heel wat wenkbrauwen opgetrokken, voorhoofden gefronst en verschillende vraagtekens geplaatst werden. Niet onterecht weliswaar. Dylan verscheen gisteren immers in een reclamespotje van Pepsi op de Super Bowl in de Verenigde Staten. Als we het zo stellen, kan het nog eventueel door de beugel. Voeg daar echter aan toe dat hij daarin optreedt aan de zijde van rapper Will.I.Am en het is meteen heel wat fronsen meer waard.
Na zijn eerdere dubieuze verschijning in een reclamespotje van de zogenaamd opwindende lingerielijn Victoria’s Secret, zal hij nu dus opnieuw zijn aantreden maken in een zo mogelijk nog dubieuzer concept. Will.I.Am, ook actief in de collectieve verkleedpartij Black Eyed Peas en als producer, en Dylan brengen een speciaal geschreven nummer voor de reclamespot van Pepsi. Deze laatste verwacht zo’n groot succes van het duo tijdens de Super Bowl, waar jaarlijks alle Amerikaanse ogen op gericht zijn, dat het nummer, slik, zelfs te koop zal zijn op iTunes. Een aanrader voor degenen die willen checken of ze al dan niet gehallucineerd hebben bij het zien van die weird-ass combinatie.
Wanneer anders maar al te graag een oogje voor hem werd dichtgeknepen, puur uit sympathie voor dit icoon, zal hij deze keer echter helaas niet het voordeel van de twijfel krijgen. Het is een aardige deuk in het toch grotendeels onbevlekte imago van de folkgrootheid. Waar The Beatles met hun catchy songs altijd hartgrondig voor bedankten, kan Dylan ook deze keer niet aan weerstaan. Sinds de decolletés van Victoria lijkt het hek wel van de dam.
Reageren op dit nieuwsbericht? Dat kan op ons forum.