Met Ballroomquartet in de studio bij Blixa Bargeld :: deel 4

{image}”Als we eens met een producer werken, dan moet het een grote naam zijn”, spraken de jongens van Ballroomquartet af. En zo geschiedde. Blixa Bargeld hapte toe, en daar zitten ze dan: in de studio met een levende legende. Op nieuws.goddeau.com brengt bassist Michael Donckers op regelmatige tijdstippen verslag uit van hun wedervaren.

Deel 4: Hut ab!

Toen we vanmorgen naar de studio onderweg waren, deden we opnieuw een pronostiek om hoe laat Blixa zou arriveren. We dachten uiteraard dat hij opnieuw erg laat zou aankomen, maar ditmaal hadden we het bij het foute eind. Hij was vroeg aanwezig en legde de lat meteen hoog. Het arrangement dat we de avond ervoor nog in elkaar hadden gestoken werd goed bevonden en al snel kwamen we tot een goede structuur voor onze tango, “The Mocking Dolphins”. Nog voor de lunchpauze stond het nummer erop.

In tegenstelling tot de ietwat tirannieke persoonlijkheid van gisteren, kwam Blixa vandaag meer menselijk over. Hier en daar kon er zelfs wel eens gelachen of een dansje gemaakt worden. Hij staat ook zelf als een waanzinnig gedreven dirigent achter de mengtafel te bewegen. Er ontstaat blijkbaar een wederzijds respect. Hij zei immers; “Gentlemen, we are getting somewhere!”

Na de middagpauze zijn we dan aan het volgende nummer begonnen. Hiervoor kwam Blixa met het idee om met een voice synthesizer te werken. Dit is een programma waar je te een tekst ingeeft, die dan door een stem wordt voorgelezen. Dit wil dus zeggen dat jullie binnenkort ons allereerste nummer met een echte tekst kunnen beluisteren. Uiteraard konden we het niet laten dit dan weer door een vocoder te sturen. Echt pure waanzin!

Na onze derde dag in de studio hebben we dus reeds vier nummers opgenomen, hetgeen wil zeggen dat we nog steeds op schema zitten. Daarop zeggen we dus tegen onszelf: Hoed af! Ofwel: Hut Ab!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Schrijf uw reactie
Vul hier uw naam in

6 + 18 =