Veertig jaar bestaat het 4AD-label, en zoveel indiepret moet gevierd. Op de compilatie Bills & Aches & Blues nemen artiesten van het label nu de klassiekers van artiesten toen onder handen. Winnaar van deze vriendelijke competitie: Tune-Yards dat op hoogst eigen wijze aan de haal gaat met “Cannonball” van The Breeders.
Het is hoe weinig Merrill Garbus en Nate Brenner eigenlijk veranderen, dat verbaast. Die intro klinkt zelfs bijna gelijk, maar dan is er dat “piejoewiejoe”, geheel volgens Garbus’ eigen vocale logica naar stemband verbasterd. Blij haar nog zo eens te horen, sinds ze de Afrikaanse invloeden op laatste plaat I Can Feel You Creep Into My Private Life afzwoor. De explosie aan ritmes en knallende melodieën die volgt, klinkt zoals je zou verwachten. Alsof een coverbandje in een kroeg op Zlborg 7 staat en aankondigt: “dit is er eentje van The Breeders. We hebben er ons ding mee gedaan.”
Zoals de Zlbrog Zevenaren zeggen: zlerfschtisch lekker.