Festivals voelen de crisis

Grote evenementen vragen grote sponsors. In periodes van economische crisis haken die sponsors af: waar bedrijven het water aan de lippen staat is festivalsponsoring niet meteen een item dat hoog op de agenda staat. Grote namen als KBC, Dexia en Ethias schroeven dit jaar hun sponsoring terug.

Zo als dat altijd gaat zijn het vooral de ‘kleinere’ festivals die de eerste klappen te verwerken krijgen. Zo haakt KBC volledig af als sponsor voor het sympathieke Cactus Festival. Ook Blues Peer kent problemen. Andere grote financiële sponsors vinden is moeilijk, haast nergens is budgettaire ruimte. Nu de Fortis-deal niet doorgaat, kunnen de festivals natuurlijk nog altijd aankloppen bij BNP Paribas, die wel een paar miljard hebben aan de kant hebben staan. 

Voor de festivalganger kunnen er ook gevolgen zijn: minder sponsoring kan hogere ticketprijzen betekenen. Hogere ticketprijzen kan een lagere omzet van bier betekenen, waardoor Inbev verliest maakt, waardoor zij hun sponsoring van festivals terugschroeven. Waardoor de ticketprijzen weer hoger worden. En bijgevolg worden er minder frieten en hamburgers verkocht, waar door frituristen, patattenboeren en slagers in de problemen komen. And so on. And so on. Alleen Milow lijkt goed te boeren. De crisis, we zijn er nog niet uit.

Reageren op dit nieuwsbericht? Dat kan op ons forum.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Schrijf uw reactie
Vul hier uw naam in

een × twee =